Vinciurile produse de MENAROM P.E.C SA sunt diversificate constructiv, fiind compuse din urmatoarele elemente:

  • Reductor – este format dintr-o carcasa sudata inchisa, in interiorul careia ruleaza rotile dintate, acestea sunt imersate in baie de ulei pentru o ungere si racire corespunzatoare. Reductorul e prevazut cu dop de umplere cu ulei precum si de scurgere. Pentru verificarea nivelului uleiului reductorul este prevazut cu vizor.
  • Roata de lant (barbotina) – destinata manevrei de ancorare cu lant cu punte sau fara punte (DIN 766) constituita dintr-o constructie sudata compacta, ea putand fi actionata cu un cuplaj cu craboti sau, in cazul vinciurilor Diesel, cu cuplaje cu frictiune.
  • Toba de ancora – destinata ancorarii folosind cablu de otel. In acest caz este necesar sa ramana cel putin trei spire de siguranta. Smulgerea ancorei se va face pe primul strat, de aceea este foarte important o determinare corecta a lungimii cablului.
  • Tamburul de capat – este destinat manevrei cu ajutorul paramei de nylon, pentru efectuarea in siguranta a operatiei de manevra  fiind necesare cel putin trei spire infasurate pe tambur.
  • Franele cu banda – sunt prevazute cu benzi metalice captusite cu ferodou rezistent la frictiune. Ele pot fi cu tija de strangere verticala, dar exista si situatii unde nu exista spatiu suficient, de aceea se pot folosi frane cu banda cu tija orizontala; Ca si optiune, aceste frane pot fi dotate si cu cilindru pneumatic pentru comanda de la distanta din timonerie, sistem destinat pentru eliberarea de urgenta a franelor.
  • Sistemul de fixare pe punte – poate fi cu suporti cu placa de baza sudata pe punte sau cu suporti cu talpa pentru asamblarea vinciului cu suruburi pe punte. De asemenea vinciurile pot fi montate  si pe postament, pentru un transport si montaj usor pe punte.
  • Dezangrenator – acesta este o optiune in cazul vinciurilor cu roata de lant, pentru evitarea blocarii lantului.
  • Motorul de actionare – poate fi electric, hidraulic, electro-hidraulic si DIESEL. In cazul actionarii electrice se folosesc motoare electrice marine cu frana cu grad de protectie IP56 (TENV – fara ventilator, cu racire naturala). Acestea sunt astfel proiectate incat pentru doua minute sa poate lucra in suprasarcina necesara smulgerii ancorei. In cazul in care vinciurile sunt destinate a fi montate pe nave care transporta substante explozibile motoarele pot fi anti-ex. Motoarele electrice utilizate pentru aceste vinciuri pot fi cu una, doua sau trei trepte de viteza. In cazul motoarelor hidraulice reglarea vitezei facandu-se din sistemul de actionare a acestuia.
  • Sistem de infasurare a cablului – destinat vinciurilor de manevra cu capacitate de stocare mare unde e necesar o asezare corecta a spirelor pe toba.
  • Actionare manuala de urgenta – este un sistem de ationare manuala  cu parghie si clichet pentru ridicarea ancorei in cazul in care sistemul de alimentare cu energie cedeaza.
  • Sistem cu clichet – destinat pentru vinciurile de manevra daca se doreste sa se tracteze cu o forta statica mai mare decat forta de tinere a franei cu banda. Sistemul este format dintr-un clichet fixat pe punte unde roata de clichet este fixata pe unul din peretii tobei.

Vinciurile pot fi certificate de majoritatea societatilor de clasificare navala de prim rang: GL, BV, LRS, DNV, ABS, RNR, etc.